برای گرم کردن گلخاه کاکتوس از چه روش های میشه استفاده کرد؟
نوشته شده توسط : سیاووش

کاکتوس با اینکه یک گیاه مقاوم هستش و گرما و سرما را به خوبی تحمل میکنه اما اگر در یک منطقه بسیار سرد قرار دارد طبیعتا برای جلوگیری از تلف شدن و سرما زدگی کاکتوس ها باید گلخانه رو گرم کنید. 

معمولا نور خورشید دریافتی برای اونا در فصل زمستان کافی نخواهد بود چون که اولا هوا خیلی سرد میشه و دوما عایق بندی گلخانه ها به خوبی انجام نمیشه و بسیاری از گرمای دریافتی از دیوار و سقف به بیرون منتقل میشه. توی این نوشته روش های ارزان و مقرون به صرفه ای رو برای گرمایش گلخانه کاکتوس و حتی سایر گل ها و میوه ها معرفی خواهیم کرد 

اول از همه باید دیوار و سقف گلخانه رو به خوبی عایق بندی کنید حتما از نایلون های ضخیم و کلفت استفاده کنید تا گرما رو به خوبی در داخل حفظ کنه و یا از ورق های pvc دو جداره می توانید استفاده کنید چون گرمای خورشید رو جذب میکنه و مانع از خروج اون میشه بنابراین گلخانه شما در طول روز کاملا گرم خواهد بود. 

دومین روش گرمایش گلخانه استفاده از بخاری های گازی هستش اگر گلخانه کوچکی دارید با استفاده از بخاری های گازی دودکش دار می توانید گرمای لازم رو تامین کنید. اما اگر گلخونه بزرگی دارد باید از هیترهای مخصوص گلخانه استفاده کنید که معمولا با گاز یا گازوئیل کار می کنه و با توجه به اینکه ترموستات دار هستند بنابراین زمانی که دمای گلخانه به اندازه مورد نظر شما برسه به صورت خودکار خاموش میشه  و مانع از مصرف زیاد سوخت خواهد شد. 

اگر هم دارای برق رایگان هستید و یا خودتان دارای ژنراتور تولید برق هستید می توانید از هیترهای برقی استفاده کنید که گرمایی کاملا بی خطر و تمیز تولید میکنه و برای گرم کردن انواع کاکتوس ها و گل ها و غیره مناسب هستش.





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: